سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات ما

نظر

مبل، اصلی‌ترین جزء دکوراسیون داخلی خانه به شمار می‌رود. خرید مبل متناسب با سبک منزل و چینش صحیح آن بر زیبایی و بزرگ نشان دادن اتاق خانه مؤثر است. انتخاب مبل ( https://hildachoob.com/sofa-service ) با کیفیت و با قیمت مناسب از دغدغه‌های افرادی است که می‌خواهند مبل جدید برای خانه خود بخرند. تأثیر مبل در در شکل‌دهی و کارایی فضا واضح است. بهتر است مبلی را انتخاب کنید که هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی داشته باشید و مطابق با ارگونومی بدن ساخته شده باشد. برای خرید مبل با کیفیت و ارزان می‌توانید به تولیدی‌های مبل، نمایشگاه مبل و جمعه بازار مراجعه کنید و به صورت نقد یا اقساطی خریدتان را انجام دهید. بهتر است مبل که خرید می‌کنید شرکتی و دارای گارانتی باشد.

تأثیر مبل در زیبایی خانه

امروزه با توجه به مدرن شدن زندگی، دیگر خانه‌ای بدون مبلمان و سایر محصولات چوبی نیست. افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از پشتی در منزل، اتاق را با انواع مبلمان زیباتر و کارآمدتر کرده و از فضای اتاق به خوبی و بهینه استفاده کنند. چینش مبل در خانه، نه تنها بر احساس راحتی و آسایش افراد خانواده مؤثر است، بلکه جلوه‌ای شیک و زیبا به خانه می‌بخشد. با انتخاب هر سبک از مبل، باید دیگر اجزای خانه را به تناسب با آن هماهنگ کنید. مثلاً در خانه‌ای که مبلمان سلطنتی چیده شده است، باید رنگ غالب در محیط خیلی روشن و یا خیلی تیره نباشد. پرده‌ها و لوستر نیز باید بر اساس سبک مبل سلطنتی استفاده شود. در مقابل سبک سلطنتی، سبک مدرن و راحتی قرار دارد. در این سبک مبل، راحتی و آرامش کاربرد اولویت دارد و پس از آن سعی می‌شود طراحی مبل به گونه‌ای انجام شود که مبلی شیک و در عین حال راحت داشته باشیم. لوستر خانه‌ای که مبل مدرن دارد می‌تواند لیوانی، 6 شعله، 8 شعله باشد. تعداد شعله‌های لوستر براساس متراژ اتاق پذیرایی یا نشیمن انتخاب می‌شود. چینش مبل در خانه باعث می‌شود تا فضا‌هایی که پیش از این بدون استفاده بودند، با جانمایی صحیح مبلمان مورد استفاده قرار گیرند. وجود مبل مناسب در خانه باعث می‌شود تا بهینه‌ترین استفاده از فضای موجود را داشته باشیم. یکی از عواملی که مبل بر زیبایی خانه اثر می‌گذارد، رنگ آن است. به طور کلی هنگام انتخاب رنگ مبل با سه دسته رنگ گرم، رنگ سرد و رنگ خنثی مواجهه هستیم. اگرچه انتخاب رنگ مبل می‌‌تواند کاملاً براساس سلیقه مشتری انتخاب شود، اما باید توجه داشته باشید که رنگی را انتخاب کنید که پس از مدتی استفاده از مبل باعث دلزدگی شما نشود، زود کثیف نشود و دارای هارمونی با دیگر رنگ‌های موجود در اتاق باشد. انتخاب رنگ مناسب مبل در نورپردازی خانه مؤثر است. بازتاب رنگ مبل بر دیگر اجزای اتاق دیده می‌شود. بنابراین بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنید چرا که هرگز قدیمی نشده و با اکثر رنگ‌ها سازگاری بالا دارند. رنگ‌های خنثی عبارتند از: کرمی، خاکستری، قهوه‌ای، طوسی و… رنگ مبل علاوه بر جلوه زیبا بخشیدن به خانه بر روحیات افراد نیز اثر‌گذار است. پس بهتر است رنگی را انتخاب کنید که از آن احساس مثبت و خوب دریافت می‌کنید. به عنوان مثال: استفاده از رنگ سبز در مبلمان باعث ایجاد حس طراوت و تازگی در افراد می‌شود. رنگ آبی آرامش بخش است و فضای اتاق را به محیطی آرام تبدیل می‌کند. رنگ‌های زرد و نارنجی در مبل نیز نمادی از بمب هیجان و انرژی هستند. بر اساس مواردی که گفته شد، می‌توانید رنگ مناسب مبل را تعیین کنید. گفتنی است اگرچه انتخاب رنگ مبل صرفاً توسط مشتری انجام شده و برهمان اساس ساخته می‌-شود، اما بهتر است بدانید کالیته رنگ مبلمان راحتی و مدرن دارای تنوع رنگی بیشتری در مقایسه با سبک مبلمان سلطنتی و رسمی است. چرا که مبلمان سلطنتی نمادی از ابهت و شکوه در منزل را تداعی می‌کند و هر نوع رنگی مناسب ان نیست.

انواع سبک مبلمان

بیش از چندین طرح و مدل برای مبلمان وجود دارد و مبل در سبک‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. در هرنوع از مبل سلطنتی یا مدرن نیز چندین طرح وجود دارد و ممکن است شما نیز در هنگام خرید دچار سردرگمی شده و نتوانید به خوبی سبک‌های متفاوت را از یکدیگر متمایز کنید. می‌توانید عکس انواع سبک مبلمان را در سایت یا پیج اینستاگرام هیلدا چوب ببینید. در اینجا به برخی از سبک مبلمان شیک و جذاب اشاره می‌کنیم:

  • لاوست
  • چسترفیلد
  • قطعه‌ای
  • چیس

لاوست

این سبک از مبل عمدتاً در رده مبلمان راحتی و مدرن قرار می‌گیرد. سادگی و جذابیت، مشخصه مهم مبلمان مدرن است. شکل ظاهری این مبل کشیده و بلند است و حالتی مشابه حرف s در زبان انگلیسی را دارد. مبل لاوست پشتی و تکیه‌گاه ندارد. در عوض آن، در دو طرف مبل دسته‌هایی به شکل موج‌دار یا ساده وجود دارد که مبل را زیبا و جذاب کرده است. این نوع مبل برای نشستن دو نفره طراحی شده است و طراحی زیبایی دارد. استفاده از این مبلمان برای زوج‌های جوان مناسب است. از مبل لاوست علاوه بر اتاق نشیمن و پذیرایی در اتاق خواب نیز استفاده می‌‌شود. انواع مبل لاوست علاوه بر مدل راحتی آن در سبک‌های سلطنتی، تختخواب‌شو و چستر نیز تولید می‌شود.

چسترفیلد

ویژگی متمایز سبک مبل چسترفیلد، برخورداری از چرم و پارچه لوکس، لمسه‌کاری و دکمه‌های عمیق بر روی بخش‌هایی از مبل اعم از تکیه‌گاه و دسته‌ها است. در مبل چسترفیلد بیشتر از پارچه‌های چرم براق و باکیفیت استفاده می‌شود. عمدتاً رنگ چرم مبل چسترفیلد تیره است تا زیبایی دوچندان داشته باشد. قیمت این نوع مبل به دلیل آن‌که در آن از هنر لمسه‌دوزی استفاده شده است در مقایسه با دیگر انواع مبل گران‌تر است. لمسه‌دوزی مبل به دو صورت دستی و ماشینی انجام می‌شود و قیمت لمسه دست بیشتر از مدل ماشینی آن است. از مبل چسترفیلد علاوه بر دکوراسیون داخلی منزل، در لابی هتل‌ها، دفاتر و سالن‌های انتظار استفاده می‌شود. برای دیدن انواع عکس مبل چستر بر روی لینک زیر کلیک کنید اگر قصد خرید مبل چسترفیلد دارید، برای اینکه این مبلمان را با قیمتی ارزان، مناسب و شرایط اقساطی تهیه کنید، بهتر است به تولیدی‌ها و نمایشگاه مبلمان در مشهد سر بزنید. همچنین حتماً باید توجه داشته باشید که مبل شرکتی باشد. اگر به هر دلیلی امکان خرید نقدی را نداشتید، می‌توانید مبل دلخواه خود را به صورت اقساطی بخرید. شرایط فروش اقساط توسط عمده فروشگاه‌ها ارائه می‌شود. سالیانه معمولاً در بعضی ماه‌ها نمایشگاه مبلمان برپا می‌شود و خریداران می‌توانند در آن زمان‌ها مبل مورد پسند خود را با قیمت ارزان تهیه کنند.